SEZ Stay@Home opdracht 2

SEZ Stay@Home

Omdat onze opkomsten niet fysiek door kunnen gaan gaan we vanaf deze week SEZ Stay@home opkomsten houden! Wat houdt dit in?

• Elke vrijdag zullen we om 19:00 op Facebook een live opkomst houden zolang dit mogelijk blijft. Net als tijdens de gewone opkomst vragen we je om je uniform aan te trekken en hier naar te kijken via:

Instagram: @scoutingzaanstreek

• Iedere week zal er een opdracht zijn die thuis gedaan kan worden. Deze opdracht lever je in door middel van een foto/filmpje. De opdrachten zullen tijdens de live opkomst aangekondigd worden. Als je alle opdrachten inlevert verdien je een insigne!

We zien dit echt als een manier om de opkomsten door te kunnen laten gaan en hopen dat jullie allemaal gaan kijken morgen, net zoals dat je iedere week naar scouting gaat. Daarnaast is er een heel speciaal Stay@Home insigne te verdienen als je meedoet!

Opdracht 2

Helaas kunnen we voorlopig niet het water op. Dat vinden we natuurlijk super jammer, vooral met dit mooie weer. Maar als waterscouts zoeken we dan andere manieren om met water en boten bezig te kunnen zijn!

Maak deze week een zo mooi mogelijke boot van gerecyclede materialen. Denk bijvoorbeeld aan een drinkpak, plastic fles of iets anders wat je thuis hebt liggen. Test of je boot ook echt kan drijven bijvoorbeeld in de badkuip of gootsteen!

Is dit gelukt dan kan je nog een stapje verder, is je boot sterk genoeg om een lading te kunnen vervoeren? Begin met kleine spulletjes erin te leggen. Je kan er ook een heuze zeilboot maken, kan je genoeg wind maken om je bootje te laten zeilen?

Wat lever je in? Maak een foto of filmpje van het eindresultaat en mail het naar stayathome@scoutingzaanstreek.nl

Maar bewaar het ook goed, als de opkomsten weer beginnen mag je wat je gemaakt hebt meenemen en dan geven we het een mooi plekje op het clubhuis!

Berichten gemaakt 12