CORONA UPDATE 16-10-2020

Beste Scouts,

Zoals jullie weten zijn de maatregels rondom Corona weer aangescherpt en ook Scouting Nederland heeft hierdoor aanpassingen gedaan.

Natuuurlijk volgen wij deze regelingen op de voet en geven we jullie updates zoals onderstaande:

Het is uiteraard vervelend dat we hiermee te maken hebben maar gelukkig kunnen we redelijk door op de manier waarop wij nu al werken. Ik ga er vanuit dat iedereen dit op de juiste manier oppakt en dat we er gezamenlijk het beste van maken!

In de Factsheet van Scouting Nederland (KLIK HIER) vind je alle maatregelen en hieronder de maatregelen die direct van toepassing zijn op onze groep.

Opkomsten voor leden tot 17 jaar:

• Kunnen gewoon doorgaan

• Voorafgaan door gezondheidscheck

• Zoveel mogelijk buiten

We houden goed bij wie er aanwezig zijn zodat, bij een eventuele besmetting iedereen geïnformeerd kan worden. Het bestuur zal op de hoogte worden gebracht bij eventuele besmettingen of corona symptomen.

Wegbrengen en ophalen bij het hek en handen wassen bij aankomst zoals jullie dat al gewend zijn.

Voor Welpen en Verkenners van JP is er nog een uitdaging omdat zij gelijktijdig opkomst draaien en er dan teveel mensen aanwezig zijn. Er wordt nog gekeken naar een oplossing waar latere communicatie over volgt.

Opkomsten voor leden va 18 jaar:

• Kunnen helaas niet doorgaan

Even helaas geen stam opkomst dus.

Klussen:

• Alleen als het noodzakelijk is.

• Niet tijdens de opkomsten

• Maximaal 4 personen

De boten vragen gelukkig redelijk weinig onderhoud omdat ze niet zo lang in het water gelegen hebben. Onderhoud even uitstellen totdat dit wat makkelijker kan.

Ook de materiaalclub staat even on-hold. Die stemmen onderling af of er nog belangrijke zaken zijn die echt niet kunnen wachten en pakken dit dan met maximaal 4 personen op.

Wij kijken er naar uit om na deze gekke periode met zijn allen samen het 75 (of 76) jarig bestaan van onze vereniging te vieren. Tot die tijd zullen we binnen de maatregelen er een zo tof mogelijk winterseizoen van maken!

Met vragen kunnen jullie terecht bij de leiding en/of via info@scoutingzaanstreek.nl

Groeten,

Emeline Bakker